Synes du ikke, at du får brugt dit Mofibo-abonnement nok? I så fald er der ikke nogen grund til at betale for det. Sådan tænker du sikkert også selv. Gør du det, så er dit næste skridt derfor at finde ud af, hvordan du bærer dig ad med at få afmeldt dit abonnement.
Til trods for, at det egentlig burde være simpelt at få lov til at opsige sit abonnement hos Mofibo, er det ikke alle, der mener, at det er tilfældet. Hvis du oplever, at du har svært ved det, er du heldigvis landet det rette sted, da du får en guide til det i denne artikel.
Sådan opsiger man Mofibo
Hvordan du opsiger dit abonnement hos Mofibo, afhænger af, hvordan du har starte det. Du skal nemlig opsige det på forskellige måder, alt afhængigt af, om du har tegnet det via deres hjemmeside eller via en app på din smartphone eller tablet-pc.
Opsig via hjemmeside
Hvis dit abonnement er startet via vores hjemmeside, og du har valgt at bruge et betalingskort til at klare betalingen, så kan du kun opsige dit abonnement via deres hjemmeside. For at gøre dette, skal du blot følge de nedenstående trin:
- Du skal starte med at logge ind på deres hjemmeside, hvor du skal klikke på ‘Mine sider’ og dernæst på ‘Min konto’
- På denne side skal du klikke på ‘Håndter’, som du kan finde ud for punktet ‘Dit nuværende abonnement’
- Nu skal du rulle en smule ned for at finde punktet ‘Opsig abonnement’, som du skal klikke på
- Dernæst skal du vælge, hvorfor du vil opsige det (vil du ikke oplyse det, så vælg blot ‘Andre grunde)’, og slut af med at klikke på ‘Bekræft opsigelse’.
Når du har gennemført din opsigelse, skulle du meget gerne modtage en e-mail, der bekræfter, at din konto er blevet opsagt. Det anbefales, at du gemmer den, så du har den at henvise til, hvis det skulle vise sig, at der bliver trukket penge, som ikke burde være blevet trukket.
Opsig via Apple/iOS
Hvis du har brugt en app på din telefon eller din tablet til at oprette din konto og starte dit abonnement, så er det også her, du skal opsige det igen. Hvis du har en enhed fra Apple (iPhone eller iPad), så kan du annullere dit abonnement, ved at følge disse trin:
- Start med at gå ind i ‘Indstillinger’ på din iPhone eller din iPad
- Tryk dernæst på dit navn øverst på siden
- Klik på det punkt, der hedder ‘Abonnementer’
- På oversigten over abonnementer, klikker du på ‘Mofibo’
- Til sidst skal du blot klikke på ‘Annuller abonnement’
Det er meget vigtigt at slå fast, at dit abonnement ikke bliver stoppet, blot fordi du sletter appen. Det er der mange, der tror, og derfor ender de med at betale for deres abonnement, uden at have lyst til det. Sørg derfor for, at du opsiger ved at følge trinene herover.
Opsig via Android/Google Play
Hvis du har brugt en enhed, der er baseret på Android til at oprette din konto, er det også denne, du skal bruge, hvis du har et ønske om at opsige det. Det er heldigvis ganske nemt at gøre, da det blot kræver, at du følger de trin, der er beskrevet herunder:
- Først og fremmest skal du åben Google Play
- Dernæst skal du klikke på dit brugerikon, som du typisk finder i højre hjørne
- Nu kan du klikke på et punkt, der hedder ‘Betalinger og abonnementer’
- På næste side skal du klikke på ‘Abonnementer’ og dernæst finde og klikke på ‘Mofibo’
- Nu præsenteres du for en side, hvor du kan trykke på ‘Opsig abonnement’, for at annullere dit abonnement
Som det også gør sig gældende på en iPhone eller en iPad, så kan du ikke blot slette appen på din Android-enhed, hvis du ønsker at stoppe dit abonnement. Det opsiger nemlig ikke dit abonnement, hvis du fortsat vil blive trukket for den månedlig betaling.
Du kan fortsætte med at bruge din konto
Når du opsiger dit abonnement, bliver der ikke lukket ned for din adgang med det samme. Derimod vil det være muligt for dig at fortsætte med at bruge deres tjeneste indtil den dato, hvor du skulle have betalt for fornyelse af en ny periode.
Opsiger du f.eks. dagen efter en fornyelse, vil du fortsat kunne bruge deres tjeneste i de næste 30 dage. Er du lige startet på en lyd- eller e-bog, vil du derfor have tid til at gøre den færdig, inden du ikke længere har adgang til deres tjeneste.
Hertil er det også en fordel, da du dermed er sikker på, at din konto er bundet op til din primære e-mailadresse. Hvis du på et senere tidspunkt opdager, at du har glemt din adgangskode e.l., er det nemt at få den nulstillet igen.
Du kan genaktivere dit abonnement
Viser det sig, at du på et tidspunkt skulle få lyst til at bruge Mofibo igen, behøver du ikke at lave en ny konto. Du vil blot kunne genaktivere den konto, du har lukket. Det er en fordel, da du dermed vil kunne få adgang til din læseliste osv.
Ved du, at du ikke kommer til at bruge dit abonnement i et par måneder, kan du derfor sagtens opsige det, for derefter at aktivere det igen. Det kan give god mening at gøre, hvis du ved, at der er perioder, hvor du bruger det mere end andre.